El servici Devesa-Albufera de la Regidoria d’Ecologia Urbana ja ha rebut l’informe de viabilitat per a unir els pobles del Palmar i el Perellonet ambuna senda per a vianants i ciclistes. «És un estudi previ que, tot indica, podria ser viable, encara que hem d’analitzar bé el document abans de prendre una decisió», ha anunciat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo. Per la seua part, la titular de Pobles de València, Lucía Beamud, ha valorat la proposta «perquè permetrà una mobilitat amable i sostenible entre les poblacions» i tots dos han recordat que es tracta «d’una reivindicació històrica del veïnat d’estos dos Pobles del Sud que l’Ajuntament comença a atendre».
La proposta d'una senda per a vianants i ciclistes que unisca el Palmar i el Perellonet «és una vella reivindicació», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo, que ara «analitzarem amb cura en la Regidoria i que també presentarem a les entitats veïnals dels dos pobles». Campillo ha assegurat que, tot i ser un estudi previ, «sembla que l'alternativa 2 de les 4 estudiades podria ser viable, però hem ser prudents perquè falta el vistiplau del Parc Natural de l'Albufera, encara que tot indica que sí ho seria», ha analitzat el regidor d'Ecologia Urbana.
Com ha indicat Campillo, la major part de l'itinerari amb més viabilitat discorre per terrenys de titularitat municipal, el que facilita la seua construcció. «Amb totes les precaucions, sembla que és una senda viable, però volem analitzar molt bé la proposta amb els tècnics de les regidories d'Ecologia Urbana i Pobles de València, i també amb el veïnat dels pobles abans d'encarregar l'avantprojecte».
En este sentit, la regidora de Pobles de València, Lucía Beamud, ha considerat que esta senda «implicaria grans beneficis per a les veïnes i veïns del Palmar i el Perellonet, en compartir servicis i els atractius de cadascun, com la platja o la restauració, però també redundaria en un turisme més sostenible, amb una nova oferta per a les persones que visiten els Pobles del Sud».
El recorregut estalvia un 49% de temps al veïnat
L'alternativa proposada (alternativa 2) discorre en gran part del seu traçat per terrenys de titularitat pública. Els trams de nou traçat ocupen tres parcel·les de titularitat privada, travessen la séquia Carrera de la Junça i una xicoteta séquia de menor importància, i discorren sobre la séquia soterrada del costat del Palmar. Estos trams de nou traçat permeten l'exclusivitat de l'ús per a vianants i ciclistes, mentre que els ja existents hauran de compatibilitzar-se amb el pas ocasional de vehicles, fonamentalment en la zona del Perellonet.
La Carrera de la Junça es salvaria amb la construcció d'un pas sobre esta, de característiques bàsiques i similars a les construccions existents en la zona quant a tipologia. La longitud total de traçat és de 2.362 metres, per la qual cosa es redueix tant la distància com el temps de recorregut en un 49% respecte a l’opció que, a hores d’ara, han d’utilitzar els veïns dels dos pobles.
Una senda practicable quasi tot l’any
L'altra qüestió important és que la senda, cas de construir-se, estaria condicionada al cultiu de l'arròs i la temporada de caça. Per tant, de novembre a gener este itinerari no podria utilitzar-se per la perellonà (inundació dels camps) i per les activitats cinegètiques pròpies d'esta època de l'any.